Dobra znajomość kliku trików może sprawić, że Twój sklep internetowy będzie cieszył się większą liczbą kupujących a co za tym idzie większą sprzedażą. Przy tak licznej konkurencji w Internecie trzeba stawiać na wyróżnienie się i złapanie dobrego kontaktu z użytkownikami sieci.
Sposoby na lepszą sprzedaż w sieci:
Oferowane produkty w Twoim sklepie powinny być przedstawiane zawsze w takim samym schemacie. Zadbaj o to, aby wszystko było spójne ze sobą. Wygląd jest niezwykle ważny, paradoksalnie większość osób dokona zakupu w sklepie, który wygląda profesjonalnie i zabranie – według nich taki sprzedawca poświęca czas i przykłada się do biznesu. Zdjęcia przedstawianych produktów muszą być zawsze w dobrej jakości, aby zauważyć można wszystkie niezbędne szczegóły towaru. Opisy produktów napisane powinny być w zrozumiałym języku i zawierać wszystkie niezbędne informacje do identyfikacji towaru.
Dobrze jest maksymalnie skrócić tak zwaną ścieżke zakupowa do minimum. Często zdarza się, że klient rezygnuje w połowie zakupu, jeśli okazuje się, że ma mnóstwo tabelek do wypełnienia, a co najgorsze, jeśli pobierane dane się wtedy powtarzają i kilka razy musi wpisywać to samo. Poinformowanie kupującego na samym początku o kolejnych etapach w momencie zamawiania towaru na pewno zostanie pozytywnie odebrane przez odbiorców i uniknie zaskoczenia z ich strony.
Nie można sprzedawać innych produktów niż te, które są przedstawione na zdjęciu. Wiadomą rzeczą jest to, że kolory danego produktu mogą różnić się od rzeczywistych, ale w takim przypadku dobrze jest napisać krótkie wyjaśnienie w tej sprawie na stronie sklepu internetowego. Regulamin sklepu internetowego również powinien mieć informację o zgodności sprzedawanych produktów z tymi oferowanymi na stronie sklepu. Nie można również ukrywać żadnych dodatkowych kosztów. Jeśli takie występują należy poinformować użytkownika od samego początku a on powinien wyrazić zgodę na ich uiszczenie.
Dobrym sposobem na podawanie dodatkowych informacji jest stworzenie zakładki “najczęściej zadawane pytania”, w której udzielisz odpowiedzi na faktycznie najczęściej występujące pytania. Dzięki temu nie będziesz musiał już odbierać telefonów czy odpisywać na wiadomości, jeśli wyczerpujące odpowiedzi użytkownicy będą mogli znaleźć na stronie Twojego sklepu internetowego.
Coraz bardziej znanym trendem są opinie i komentarze w sklepach internetowych po dokonanych zakupach. Jeśli chcesz pokazać, że liczysz się ze zdaniem swoich klientów, udostępnij tą formę na swoim sklepie. Dzięki takim komentarzom możesz również usprawnić niektóre funkcje w swoim sklepie i doprowadzić do jeszcze lepszego odbioru ze strony odwiedzających.
Oferując dane możliwości sposobu płatności czy wysyłki pamiętaj o tym, aby się tego kluczowo trzymać. Jeśli zaplanujesz jakieś zmiany, poinformuj o tym swoich odbiorców. Pilnuj oferowanego czasu wysyłki.
Jeśli będziesz przestrzegał tych kilku wskazówek, klienci na pewno będą zadowoleni ze współpracy z Tobą i z pewnością wrócą do Twojego sklepu i polecą zakupy innym użytkownikom Internetu.