Regulamin sklepu internetowego to zbiór wszystkich normujących zasad postępowania w procesach zakupowych jak i odwiedzin na stronie sklepu internetowego. Spisany regulamin musi być oparty na obowiązujących przepisach i nie może naruszać praw kupujących a jednocześnie powinien chronić sprzedawcę.
Sprzedawcy często próbują zmienić treść regulaminu na taką, która znacząco wpływa na ich korzyść. Niestety konsumenci są zdecydowanie bardziej chronieni i w tej części regulaminu nie może być zbyt wielu zmian. Sytuacja zmienia się natomiast kiedy kupującym staje się klient (kontrahent). Dotyczy to kwestii związanych z rękojmią, czyli odpowiedzialności sprzedawcy względem kupującego za wady fizyczne oraz prawne rzeczy sprzedanej. Art. 558 §1 Kodeksu Cywilnego wyraźnie wskazuje, że w relacjach biznesowych rękojmia może zostać wyłączona “Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć, ograniczyć lub wyłączyć. Jeżeli kupującym jest konsument, ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest dopuszczalne tylko w przypadkach określonych w przepisach szczególnych”
W celu poinformowania kontrahenta o wyłączeniu rękojmi należy uwzględnić to w regulaminie swojego sklepu internetowego w wyraźny sposób. Będzie to również ochrona dla sprzedawcy, że poinformował on swoich klientów.
Aby uwzględnić wszystkie ważne kwestie oraz możliwe udogodnienia warto zastanowić się nad regulaminem sklepu internetowego, który dostarczony będzie przez profesjonalną firmę, która się tym zajmuje. Firma UczciwyRegulamin.pl od 10 lat dba o profesjonalną obsługę oraz dokumentacje ponad 3 000 sklepów. Jeśli potrzebujesz wsparcia i zależy Ci na profesjonalnym podejściu oraz ciągłej aktualizacji – skontaktuj się z nimi.