16.04.2020

Fałszywe opinie i komentarze w Internecie? Czas to zakończyć!

Sklepy internetowe coraz częściej umożliwiają dodawanie opinii po udanej transakcji. Przeważnie nawet wysyłają wiadomości na elektroniczną skrzynkę pocztową z prośbą o wystawienie oceny oraz dodanie opinii. Uważa się, że jeśli sklep ma dużo opinii to powiązane to jest z dużą liczbą transakcji. Zgadzało by się, gdyby nie myśli o tym, że niektóre komentarze mogą być fałszywe.  

Niektórzy sprzedawcy decydują się na publikowanie nieprawdziwych opinii, aby zwiększyć ich liczbę a tym samym zdobyć zaufanie potencjalnego odbiorcy.  

W związku z powyższym przewidziane jest wprowadzenie unijnej dyrektywy zwalczającej fałszywe opinie oraz komentarze. Pod koniec roku 2021 ma ona obowiązywać we wszystkich krajach Unii Europejskiej. 

Co się zmieni po wejściu dyrektywy? 

Wszyscy sprzedawcy w sieci będą musieli wykazać czy na ich stronie stosowane jest weryfikowanie prawdziwości danych w zamieszczanych komentarzach czy opiniach. Bez takiej informacji można będzie stwierdzić, że konsumenci są wprowadzani w błąd a w związku z tym będą nakładane sankcje. Uczciwe podejście do spawy załatwi wszystko. 

Z ratunkiem przy zwalczaniu ma przyjść sztuczna inteligencja, dzięki której “wychwytywane” będą opinie czy komentarze, które nie mają powiązania z jakąkolwiek transakcją. Wydaje się, że będzie to skuteczniejsze rozwiązanie niż praca człowieka.


Zadzwoń teraz tel. +48 603 920 427