Marketing Automation – podstawowe informacje
Kampanie reklamowe pozwalają pozyskać nowych klientów. Jednakże trzeba na nie poświęcić wiele czasu a nie zawsze pozyskują potencjalnych kupujących. Co zrobić, aby zwiększyć szanse na pozyskiwanie klientów a przy okazji nie poświęcać na to nadprogramowego czasu i nie tracić na tym dużo pieniędzy? Z pomocą przychodzi Marketing Automation, który od pewnego czasu króluje w kwestii kampanii reklamowych oraz szerokorozumianego marketingu.
Marketing Automation – po polsku automatyzacja marketingu, Jest to element marketingu, który korzysta ze zautomatyzowanych systemów informatycznych. Dzięki temu treści są indywidualnie dopasowane oraz trafiają w odpowiednim momencie do użytkownika. Przy wykorzystaniu zautomatyzowanych elementów, można dojrzeć zwiększony ruch w sprzedaży czy nawet odwiedzin na stronie. Firmy zajmujące się Marketing Automation pobierają dane o użytkownikach za pomocą plików cookies. Mogą cały czas monitorować ich zachowania w sieci.
W jaki sposób możesz wykorzystać Marketing Automation w swoim sklepie?
Funkcje, jakie umożliwia ta wersja marketingu pozwalają na dopasowanie odpowiedniej treści do każdego użytkownika, przykładowo:
- Klient dodał produkt do koszyka, ale nie doszło do finalizacji – w ciągu kilku godzin klient otrzymuje wiadomość z informacją o tym, że zostawił produkty w koszyku i można zaoferować w tym momencie mały rabat;
- Odwiedziny użytkownika na sklepie – w ciągu kilku godzin klient otrzymuje wiadomość z propozycjami produktów na podstawie plików cookies.
Przykładowa firma zajmująca się Marketing Automation to istniejąca na rynku od 8 lat firma SALESmenago.
Dzięki licznej liczbie funkcjonalności jaką oferuje SALESmenago działania marketingowe mogą być jeszcze lepiej dopasowane a praca nad nimi nie wymaga poświęcenia ogromu czasu. Przyspieszone są między innymi takie elementy jak:
- Wysyłanie spersonalizowanych wiadomości (e-mail marketing);
- Zbieranie danych o użytkownikach cały czas;
- Segmentacja użytkowników ze względu na monitorowane zachowania.
Dzięki automatyzacji marketingu można zauważyć również współpracę między działem marketing – sprzedaż. Marketing Automation pozwala na wysyłanie dopasowanych treści do danych użytkowników, co później przekłada się na większą sprzedaż. Klienci odnoszą wrażenie, że są traktowani indywidualnie i pozwala to wzbudzić większe zaufanie do firmy.
Marketing Automation w SALESmenago w trakcie pracy korzysta z takich działań jak między innymi:
- Scoring kontaktów (punktacja użytkowników za określone zachowanie na stronie sklepu internetowego);
- Segmentacja kontaktów (podział użytkowników na dane grupy ze względu na zachowanie na stronie sklepu internetowego);
- Pomiar ROI (pozwala kontrolować czy dane kampanie reklamowe są opłacalne w stosunku do sprzedaży pozyskanych dzięki reklamom).