19.05.2020

Marketing Automation – podstawowe informacje

Kampanie reklamowe pozwalają pozyskać nowych klientów. Jednakże trzeba na nie poświęcić wiele czasu a nie zawsze pozyskują potencjalnych kupujących. Co zrobić, aby zwiększyć szanse na pozyskiwanie klientów a przy okazji nie poświęcać na to nadprogramowego czasu i nie tracić na tym dużo pieniędzy? Z pomocą przychodzi Marketing Automation, który od pewnego czasu króluje w kwestii kampanii reklamowych oraz szerokorozumianego marketingu.  

Marketing Automation – po polsku automatyzacja marketingu, Jest to element marketingu, który korzysta ze zautomatyzowanych systemów informatycznych. Dzięki temu treści są indywidualnie dopasowane oraz trafiają w odpowiednim momencie do użytkownika. Przy wykorzystaniu zautomatyzowanych elementów, można dojrzeć zwiększony ruch w sprzedaży czy nawet odwiedzin na stronie. Firmy zajmujące się Marketing Automation pobierają dane o użytkownikach za pomocą plików cookies. Mogą cały czas monitorować ich zachowania w sieci. 

W jaki sposób możesz wykorzystać Marketing Automation w swoim sklepie? 

Funkcje, jakie umożliwia ta wersja marketingu pozwalają na dopasowanie odpowiedniej treści do każdego użytkownika, przykładowo: 

  • Klient dodał produkt do koszyka, ale nie doszło do finalizacji – w ciągu kilku godzin klient otrzymuje wiadomość z informacją o tym, że zostawił produkty w koszyku i można zaoferować w tym momencie mały rabat; 
  • Odwiedziny użytkownika na sklepie – w ciągu kilku godzin klient otrzymuje wiadomość z propozycjami produktów na podstawie plików cookies. 

Przykładowa firma zajmująca się Marketing Automation to istniejąca na rynku od 8 lat firma SALESmenago.  

Dzięki licznej liczbie funkcjonalności jaką oferuje SALESmenago działania marketingowe mogą być jeszcze lepiej dopasowane a praca nad nimi nie wymaga poświęcenia ogromu czasu. Przyspieszone są między innymi takie elementy jak: 

  • Wysyłanie spersonalizowanych wiadomości (e-mail marketing); 
  • Zbieranie danych o użytkownikach cały czas; 
  • Segmentacja użytkowników ze względu na monitorowane zachowania. 

Dzięki automatyzacji marketingu można zauważyć również współpracę między działem marketing – sprzedaż. Marketing Automation pozwala na wysyłanie dopasowanych treści do danych użytkowników, co później przekłada się na większą sprzedaż. Klienci odnoszą wrażenie, że są traktowani indywidualnie i pozwala to wzbudzić większe zaufanie do firmy. 

Marketing Automation w SALESmenago w trakcie pracy korzysta z takich działań jak między innymi: 

  • Scoring kontaktów (punktacja użytkowników za określone zachowanie na stronie sklepu internetowego);
  • Segmentacja kontaktów (podział użytkowników na dane grupy ze względu na zachowanie na stronie sklepu internetowego); 
  • Pomiar ROI (pozwala kontrolować czy dane kampanie reklamowe są opłacalne w stosunku do sprzedaży pozyskanych dzięki reklamom). 

Zadzwoń teraz tel. +48 603 920 427