07.05.2020

Franczyza czy dropshipping? Co wybrać

Jeśli chodzi Ci po głowie rozpoczęcie przygody z własną firmą, na pewno obiło Ci się o uszy pojęcie franczyzy – zazwyczaj przedstawiana jest jako biznes bez ryzyka – oraz pojęcie dropshippigu jako najszybszym sposobem na rozpoczęcie sprzedaży. 

Franszyza, myślisz sobie, że będzie to dobre rozwiązanie na początek. Dostaniesz gotową nazwę, materiały promocyjne i produkt. Wydaje Ci się, że wszystko się uda, bo przecież co może pójść nie tak z marką, która ma oddziały na całym świecie i zawsze dużo klientów? Przeszukując Internet w poszukiwaniu najbardziej odpowiedniego modelu biznesu, którym chciałbyś się zająć natrafiłeś na e-franczyzę. Pojawiła się więc kolejna niewiadoma, czy to jedyny sposób by szybko i względnie bezpiecznie otworzyć własną firmę w Internecie?  

Z drugiej strony natomiast przychodzi kwestia dropsippingu, dzięki któremu nie potrzebujesz wielkich przestrzeni magazynowych, wystarczy Ci tak naprawdę biurko, komputer i dostęp do Internetu. Za pomocą tego modelu integrujesz się ze swoją hurtownią i to ona realizuje i wysyła Twoje zamówienia, Ty wydajesz tylko dyspozycję co i do kogo wysłać. Nie potrzebujesz do tego ogromnej liczby pracowników. Z drugiej strony natomiast nie masz pełnej kontroli nad realizowanymi zamówieniami i nic nie będziesz mógł zrobić w sytuacji, gdy hurtownia nie wyśle towaru na czas. 

Poznaj zalety sprzedawania z pomocą dropshippingu oraz franczyzy i podejmij decyzję samodzielnie. 

Franczyza: 

  • Wysokie koszty na początek; 
  • Dzielisz zysk na dwóch (franczyzodawcę oraz franczyzobiorcę); 
  • Wszystko sprowadza się do podpisanej umowy; 
  • Nie możesz podejmować własnych decyzji; 
  • Działasz pod kogoś marką;
  • Duża ilość odbiorców (znają już markę); 
    Potrzebujesz pracowników do pomocy.

Dropshipping: 

  • Niski wkład początkowy;
  • Cały zysk zostaje dla Ciebie;
  •   W każdym momencie możesz zdecydować o zamknięciu sklepu;
  • Podejmujesz własne decyzje (sklep należy do Ciebie) ;
  • Budujesz własną markę;
  • Niewiadoma ilość odbiorców (jesteś nowy na rynku);
  • Umowa wiąże Cię jedynie z hurtowniami;
  • Możesz działać sam bez pomocy pracowników. 

Zadzwoń teraz tel. +48 603 920 427