Regulamin sklepu internetowego w swojej treści zawiera wszystkie zasady obowiązujące w danym sklepie, które równocześnie zgodne są z obowiązującymi przepisami prawa. Dla konsumenta oraz klienta przepisy te nieco różnią się od siebie a ich treść powinna być zapisana w oddzielnych fragmentach regulaminu. Niezwykle ważną częścią regulaminu sklepu internetowego jest odstąpienie od umowy.
Art. 395 Kodeksu Cywilnego wskazuje, że kwestia odstąpienia od umowy opiera się na przepisach prawa i wskazuje w jaki sposób może być traktowana
“§ 1. Można zastrzec, że jednej lub obu stronom przysługiwać będzie w ciągu oznaczonego terminu prawo odstąpienia od umowy. Prawo to wykonywa się przez oświadczenie złożone drugiej stronie.
§ 2. W razie wykonania prawa odstąpienia umowa uważana jest za nie zawartą. To, co strony już świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Za świadczone usługi oraz za korzystanie z rzeczy należy się drugiej stronie odpowiednie wynagrodzenie.”
Należy jednak zwrócić uwagę, że istnieją pewne różnice w odstąpieniu od umowy w zależności od relacji sprzedażowej:
Aby zarówno konsument jak i sprzedawca mógł skorzystać z opcji odstąpienia od umowy, musi być to zawarte w regulaminie sklepu internetowego. Jeśli kwestia ta nie znajdzie się w treści regulaminu, prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie znajdzie zastosowania z mocy obowiązującego prawa.
Aby uwzględnić wszystkie ważne kwestie oraz możliwe udogodnienia warto zastanowić się nad regulaminem sklepu internetowego, który dostarczony będzie przez profesjonalną firmę, która się tym zajmuje. Firma UczciwyRegulamin.pl od 10 lat dba o profesjonalną obsługę oraz dokumentacje ponad 3 000 sklepów. Jeśli potrzebujesz wsparcia i zależy Ci na profesjonalnym podejściu oraz ciągłej aktualizacji – skontaktuj się z nimi.