19.04.2020

Pierwsze kroki przy otwarciu sklepu internetowego

Myślisz o własnym biznesie? Chciałbyś mieć coś swojego, ale nie wiesz, jak zacząć? Internet stawia wiele możliwości. Jedną z nich jest otwarcie sklepu internetowego. W dzisiejszym artykule spróbujemy przybliżyć Wam ważne kwestie otwarcia sklepu internetowego. 

Zastanów się co chciałbyś oferować w swoim sklepie internetowym 

Myśl o otwarciu sklepu internetowego wiąże się z wyborem produktów do sprzedaży. Każdy chciałby, aby jego sklep wyróżniał się na tle innych. Wybór może być trudny, dlatego zawsze lepiej przemyśleć kilka razy i rozeznać się na rynku. Jeśli produkty, które chciałbyś mieć w swoim sklepie są popularnymi lub ogólnodostępnymi to zastanów się czy mógłbyś wyróżnić się czymś innym na tle pozostałych sklepów.  

Stwórz biznesplan 

Biznesplan to początkowy element każdego biznesu. Bez tego w dzisiejszych czasach raczej nie da się wystartować. Plan na biznes zawiera wszystkie ważne aspekty, które musisz kontrolować od początku działalności oraz w trakcie jej funkcjonowania. Opis całego projektu, terminy realizacji poszczególnych etapów inwestycji, analiza finansowa oraz wypisanie niezbędnej kadry pracowniczej to podstawowe części biznesplanu, które pomogą Ci ocenić opłacalność przedsięwzięcia.  

Otwórz firmę  

Niezbędnym elementem do otwarcia sklepu internetowego jest założenie działalności. W Polsce sklep internetowy może być prowadzony w 7 wersjach: 

  1. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością – wpis do KRS;
  2. Spółka akcyjna – wpis do KRS;
  3. Spółka komandytowo-akcyjna – wpis do KRS;
  4. Spółka komandytowa – wpis do KRS;
  5. Spółka jawna – wpis do KRS;
  6. Spółka cywilna – wpis do CEIDG;
  7. Jednoosobowa działalność gospodarcza – wpis do CEIDG.     

Pomyśl o założeniu firmowego konta bankowego 

Nie jest to wprawdzie konieczne, aby posiadać oddzielny rachunek bankowy, ale jednak dla przejrzystości i lepszej kontroli wszystkich wpływów i wydatków warto pomyśleć o otwarciu konta bankowego tylko pod firmę.  

Nie zapomnij o dokumentacji  

Niezwykle ważna część sklepu internetowego to dokumentacja zgodna z RODO. W sklepie internetowym wyróżniamy najważniejsze części tej dokumentacji takie jak: 

  • Regulamin sklepu internetowego;
  • Polityka prywatności;
  • Informacja o plikach cookies.   

Regulamin sklepu internetowego to podstawowy element dokumentacji. Powinien być napisany jasnym i prostym językiem oraz być dostępny dla wszystkich użytkowników sklepu internetowego. Regulamin sklepu internetowego powinien być napisany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i aktualizowany cały czas w trakcie. Najlepiej zlecić napisanie firmie profesjonalnie zajmującej się dokumentacją, na przykład https://www.uczciwyregulamin.pl/ . 

Certyfikat SSL i domena  

Wyróżniająca się nazwa sklepu i domena to klucz do pozyskania większej liczby odbiorców. Domena powinna być w miarę krótka i łatwa do zapamiętania. Nie może zawierać polskich znaków, dlatego warto dobrze przemyśleć nazwę.  

Bezpieczeństwo Twoich odbiorców powinno być dla Ciebie najważniejsze. Przy otwieraniu sklepu internetowego pamiętaj o certyfikacie SSL, który zapewnia poufność podczas transakcji w sieci.  

Model prowadzenia sklepu internetowego 

Sklep internetowy możesz prowadzić na własną rękę albo skorzystać z pomocy specjalisty. Od pewnego czasu prowadzenie sklepu na tzw. Abonament stało się bardzo popularne. Firmy korzystają z modelu typu SaaS – Software as a Service. Osoby, które nie są biegłe w tematyce e-commerce mają doskonałą opcje pomocy. Jedną z firm proponujących takie rozwiązanie jest firma https://www.shoper.pl/. Która ma w swojej ofercie kilka wersji takiego abonamentu. W zależności od wybranego można mieć więcej lub mniej dodatkowych udogodnień. Korzystanie z tego modelu prowadzenia sklepu internetowego daje sprzedającemu przede wszystkim więcej czasu, nie musi on poświęcać czasu na każda rzecz. W panelu administracyjnym Shoper’a jest wiele udogodnień oraz integracji, które umożliwiają np. Dodanie produktów jednym kliknięciem, czy synchronizację z platformami sprzedażowymi – Allegro i Ceneo. 

Marketing 

Reklama czy promocja – bez tego żaden sklep nie funkcjonuje a co dopiero taki, który dopiero startuje. Marketing dzieli się na różne typy, ale aktualnie jeden z można powiedzieć najmodniejszych to kwestia Marketing Automation. Sklepy, które w swojej ofercie mają możliwość zapisania się do newslettera pozyskują adresy poczty elektronicznej a co za tym idzie informację o danych użytkowników. Dzięki temu Marketing Automation może dopasować konkretną reklamę czy wiadomość pod danego użytkownika. SALESmenago to firma, która zajmuje się taką wersją marketingu. Korzystając z ich pomocy nie musisz zatrudniać zespołu marketingowców. Praca przy marketingu staje się o wiele szybsza i łatwiejsza a równocześnie przekłada się na pozyskiwanie klientów. 


Zadzwoń teraz tel. +48 603 920 427