Bez dwóch zdań Internet staje się głównym źródłem pozyskiwania nowych klientów i miejscem reklamowania wszystkich sklepów internetowych oraz stron internetowych. Serwisy społecznościowe coraz częściej są wybierane do promowania i reklamowania nowych produktów w sieci. Nową odnogą marketingu w sieci jest influencer marketing, do którego potrzebujemy danej osoby, którą nazywa się influencerem.
Jest to osoba wpływowa w sieci, najczęściej bardzo znana na serwisach społecznościowych typu Facebook, Instagram czy Tiktok. Znane osoby mają mnóstwo osób obserwujących i tworzą z nimi tak zwaną grupę odbiorców. Osoby sławne czy znane z Internetu najczęściej na swoich serwisach społecznościowych pokazują fragmenty ze swojego życia, przebieg ich dnia czy efekty niektórych współprac. Bardzo często można też zauważyć, że pokazują jakieś produkty i polecają. Zazwyczaj oferują również kod rabatowy czy zniżkę powołując się na nich.
Przed wyborem odpowiedniej osoby do współpracy warto rozeznać się w sieci i sprawdzić w jaki sposób pracuje i co już reklamuje, aby uniknąć niezgody. Dobrze, aby produkt, który chcielibyśmy, aby promowała dana osoba nie odbiegał zbytnio od niej – przykładowo mężczyzna nie będzie dobrze reklamował produktów do pielęgnacji dla kobiet. Dobrze jest sprawdzić również jakich odbiorców ma dana osoba, w jakim są wieku i jakie zasięgi uzyskuje.
Jaka współpraca z influencerem?
Zazwyczaj jest to różnorodnie ze względu na upodobania danej osoby czy nawet na jej zasięgi. Mniej znana osoba, ale taka, w której widać potencjał może współpracować na podstawie barteru, czyli bez gotówki. Znana osoba otrzymuje produktu od sprzedawcy a następnie musi je zareklamować na swoich serwisach społecznościowych oczywiście w samych superlatywach. Kolejną opcją współpracy jest zareklamowanie danych produktów i dokonanie za to zapłaty ze strony sprzedawcy danych produktów. Najczęściej współprace dogaduje menager danej osoby lub w przypadku mniej znanych influencerów – oni sami.
Jest to coraz bardziej znany trend w Internecie i większość firm tak właśnie działa. Skupiają się jedynie na tej formie reklamy i uzyskują dzięki temu ogromną sprzedaż a co za tym idzie przychody.