10.03.2020

Google Ads – co i jak?

Sprzedaż w sieci, to nie tylko udostępnianie produktów i późniejsza realizacja zamówień. Jest to również dobry marketing, dzięki któremu zdobędziesz odbiorców. W tym momencie warto zwrócić uwagę na ofertę proponowaną przez firmę Google i jej Google Ads. Jest to płatna opcja marketingu, ale w obecnych czasach niezwykle skuteczna, o ile nie najbardziej skuteczna.  

Co warto wiedzieć na początku? 

Początkowym elementem jest założenie konta na Google Ads i wypełnienie wszystkich ważnych informacji. Warto zaznaczyć, że obowiązkowe jest tutaj posiadanie konta na gmailu. W tym momencie nie musisz uiszczać żadnej opłaty – zaczną się one dopiero po starcie kampanii reklamowej. Taka opłata pobierana jest za tzw. “kliknięcie” każdego użytkownika w pojawiającą się reklamę. Dzięki takiej metodzie, możesz zaplanować swój budżet i określić nawet ile danego dnia może zostać pobranej opłaty. Wiesz wtedy z góry, ile pieniędzy musisz na marketing przeznaczyć.  

Firma Google ma prawo do decyzji, które reklamy będą wyświetlane jako pierwsze i jak najwyżej. Twoja firma ma na to delikatny wpływ, a dokładnie to, ile pieniędzy możesz przeznaczyć za dane kliknięcie. Oczywiście im więcej, tym wyżej będą Twoje reklamy. 

Jakie reklamy mogą być wyświetlane dzięki Google Ads? 

  • Reklamy produktowe;
  • Reklamy tekstowe; 
  • Reklamy graficzne;
  • Reklamy w gmailu;
  • Reklamy typu remarketing. 

Pierwsza reklama w Google Ads: 

  • Budżet (ustal, ile chcesz wydawać na wyświetlane reklamy w skali dnia oraz w skali miesiąca); 
  • Grupa odbiorców (musisz zdecydować, do kogo mają docierać reklamy, ze względu na płeć czy wiek użytkowników sieci); 
  • Słowa kluczowe; 
  • Słowa wykluczające; 
  • Dopasowanie (czyli reklama będzie wyświetlała się nie tylko po konkretnych słowach kluczowych, ale także podobnych). 

Marketing jest tak samo ważny na rynku sprzedażowym w sieci jak regulamin sklepu internetowego. Posiadanie profesjonalnego regulaminu i dobrej kampanii reklamowej to przepis na sukces.