Google Ads – co i jak?
Sprzedaż w sieci, to nie tylko udostępnianie produktów i późniejsza realizacja zamówień. Jest to również dobry marketing, dzięki któremu zdobędziesz odbiorców. W tym momencie warto zwrócić uwagę na ofertę proponowaną przez firmę Google i jej Google Ads. Jest to płatna opcja marketingu, ale w obecnych czasach niezwykle skuteczna, o ile nie najbardziej skuteczna.
Co warto wiedzieć na początku?
Początkowym elementem jest założenie konta na Google Ads i wypełnienie wszystkich ważnych informacji. Warto zaznaczyć, że obowiązkowe jest tutaj posiadanie konta na gmailu. W tym momencie nie musisz uiszczać żadnej opłaty – zaczną się one dopiero po starcie kampanii reklamowej. Taka opłata pobierana jest za tzw. “kliknięcie” każdego użytkownika w pojawiającą się reklamę. Dzięki takiej metodzie, możesz zaplanować swój budżet i określić nawet ile danego dnia może zostać pobranej opłaty. Wiesz wtedy z góry, ile pieniędzy musisz na marketing przeznaczyć.
Firma Google ma prawo do decyzji, które reklamy będą wyświetlane jako pierwsze i jak najwyżej. Twoja firma ma na to delikatny wpływ, a dokładnie to, ile pieniędzy możesz przeznaczyć za dane kliknięcie. Oczywiście im więcej, tym wyżej będą Twoje reklamy.
Jakie reklamy mogą być wyświetlane dzięki Google Ads?
- Reklamy produktowe;
- Reklamy tekstowe;
- Reklamy graficzne;
- Reklamy w gmailu;
- Reklamy typu remarketing.
Pierwsza reklama w Google Ads:
- Budżet (ustal, ile chcesz wydawać na wyświetlane reklamy w skali dnia oraz w skali miesiąca);
- Grupa odbiorców (musisz zdecydować, do kogo mają docierać reklamy, ze względu na płeć czy wiek użytkowników sieci);
- Słowa kluczowe;
- Słowa wykluczające;
- Dopasowanie (czyli reklama będzie wyświetlała się nie tylko po konkretnych słowach kluczowych, ale także podobnych).
Marketing jest tak samo ważny na rynku sprzedażowym w sieci jak regulamin sklepu internetowego. Posiadanie profesjonalnego regulaminu i dobrej kampanii reklamowej to przepis na sukces.